Saur

frayday.

Publicerad 2015-10-23 07:13:36 i

Fint med fredag! Särskilt med en chillig fredag som jag har i dag, kvart över nio ska jag knäcka till ryggen, den har inte varit sig själv efter pinnsäsongen, hoppas att en andra omgång ska få den i balans! Sen ska jag ragga ihop lite uppskatta skog material som jag behöver nästa vecka då jag ska göra en skogsbruksplan hemma i jämtlandet. Därefter ska jag förkovra mig i läsning om gödsling av skogar. I kväll är det dags för dem årliga tjejmiddagen hos Nils-åke (Johns pappa, 82 år), han bjuder i vanlig ordning på krabba! Jag får kyckling, omständig såklart, det ska bli trevligt! En bra fredag!

I veckan har jag fått följa med en traktplanerare, ut och snitsla gränsband, naturhänsyn och dylikt, kul med variation. I går gick jag i 4 h och letade ett köp, sen letade jag en markberedning som inte var avverkad...ja det är en lång kedja från skog till trall och mycket som ska fungera där emellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela