Saur

mellandagar

Publicerad 2015-12-30 06:06:02 i

Mellandagarna har spenderats med att dela ut post, i måndags blev det en 11 timmars dag, kände mig ganska värdelös som brevbärare då,  men det var reklam och djävulskap och portkoder som inte fungerade och glömda nycklar...ja då tar det tid! I går kapade jag tiden med 3 timmar, en klar förbättring och jag kände att dela ut brev kan nog fungera bra i vinter ändå, det svänger fort på postis...:)

I söndags körde Sollefteå första delen i Västernorrlands cup, 3 varv på en 2.2 km bana, eftersom John fortfarande är sjuk körde jag både Frank och Igor, kul att få köra båda och jobbigt att maxa på den ganska kuperade banan i 6 varv, roligt också att jag kom 1:a med Igor och 2:a med Frank, inte varje dag man får knipa två placeringar på samma tävling! Igor gick som ett skållat troll åt alla håll och kanter, han verkar onekligen älska att springa och dra men hans fokus är både upp och ner och hit och dit, men han är stark och det ska bli spännande att se hur snabb han kan bli när poletten trillar ner på riktigt. Eftersom det var varvning 3 gånger och vi gick ner i stadion alla gånger så blev det bra träning för lillen! När jag sen körde Frank var det som att lugnet la sig, Frank kämpade så fint och han är klockers i omkörningar och följer banan utan att fundera, fina killen! Troja fick racea med danvind och kämpade även hon på bra! 
Annars verkar snön vara svårflörtad i år, vi har plockat fram långfärdsskridskorna...men snart får man nog ge sig och åka till nå kostsnöspår och varva runt även om det tar emot, längtar efter våra fina Ljustorps spår!

Nu ska jag upp och hoppa och ta på mig den blå/gula uniformen, jag hoppas på en lika bra dag som i går. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela