Saur

Mera tävlingar.....

Publicerad 2014-02-25 20:53:00 i Allmänt,

Nu är SM i combined, linkörning, pulka och stafett avklarad! Kan glädja er (och mig) med att berätta att jag o Frank numera är två SM medaljer rikare, känns riktigt skoj! Särskillt combined bronset (en halv sek upp till guld, jodå!) eftersom frank har varit lite tvekis till både masstart och pulkadragning, men nu fick vi till ett fint lopp med knappt något strul, heja Frank!
SM silvret stafetten var en fin resa det med, John och Eko tar ledningen på första sträckan, jag och Frank tappar en placering men lyckas hålla resten av dom hungriga, jagande bakom oss och Danvind kämpar med Ziwan ända in i mål och silvret var vårat:) halleluja. Pulkan och linkörningen pratar vi om nästa år när vi har finslipat på lite detaljerna...detaljer som hur man drar en pulka i uppförsbacke, det kan va bra att kunna som draghund.
Ja det är ju kul när det går bra. Just nu regnar det ute och är fem plus grader, skidmotivationen ligger i dvala men än är inte säsongen slut. Vi ser fram emot vindelälvsdraget och långa SM i Kiruna + all fin skareåkning och fin fjällturen.
 
På jobbet rullar det på och i dag fick jag hopp om framtiden, vi har två praktikanterpojkar som är i yngre tonåren, dom är hjälpsamma, noggranna, arbetsvilliga och trevliga. awesome. dom är allt som man vill att praktikanter ska vara, pensionärerna har berömt dom hela dagen, slöa 2000 talister? icke då.
Har jag sagt att jag kommit in på en kurs i vår? mark, vatten och flora heter den, känns bra, biologi var ju favvoämnet i skolan, det är nog bra att börja läsa om något man har positiva minnen till.
såja! på återseende.

Kommentarer

Postat av: Emma Romild

Publicerad 2014-02-28 21:36:21

Hurra, grattis till medaljerna! Vad härligt det låter med snö, jag saknar det här i Gbg. Men det är trevligt här ändå. :) Fast om 2-3 år tänker jag flytta till Falun! Där finns det mer snö. Kram Emma

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-01 07:59:58

Hej och tack:)
Förstår att du saknar snön...det gör vi med denna vinter!
Går allt bra i gbg?
Men Falun? Är inte ösd mera snösäkert?;)
Kram!

Postat av: Emma

Publicerad 2014-03-03 11:55:57

Hej! Jo det är det ju förstås, fast har bott här i södra Sverige så länge nu så att jag fortfarande vill ha ganska nära till vänner där. Så då blirFalun perfekt! :) Jaa, allt går bra här i gbg. I sommar kan jag titulera mig byggingenjör. Och idag har jag fått en sånglektion. Sånglärareleverna på musikhögskolan behöver övningselever och jag är en av dem, roligt!

Vad roligt att du tycker det känns roligt att springa med springskor också (ang ditt senaste blogginlägg) då går det ju bra utan snö med. Har du någon kontrabas i ditt hus som du spelar, eller kollar, på? Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela