Saur

skolbänken.

Publicerad 2014-08-25 21:18:56 i Allmänt,

Då sitter jag på tåget som rullar ner mot Växjö. I morgon börjar mitt nya liv som student, 3 års distansstudier om trä och skog, det blir säkert bra! Mitt största problem för tillfället är vad jag ska äta till frukost i morgon? Tåget rullar in halv elva i kväll och vandrarhemmet har ingen frukostservering, shame on them...men det löser sig, nån morgonpigg affär måste jag kunna hitta.

I dag innan jag hoppade på tåget hann jag med en solskenstur runt brunne, regnet kom i kapp mig sista 5 km men innan dess sken jag och solen i kapp. var det sista turen i kortbyxan?


Det här med att springa har jag gett upp för ett tag, dels för att det gick skit på fjällmaran och dels för att jag fick ett nageltrång efter fjällmaran på stortån som inte riktigt vill samarbeta med springskorna. Nu har jag i of tagit med mig skorna ner till Växjö, så jag har kanske gett upp springandet färdigt? Det får stortån bestämma...men nån liten morgonjogg borde jag kunna pina mig igenom. Nån fler springtävling blir det i af inte. Tror jag.

Kommentarer

Postat av: //E

Publicerad 2014-08-27 01:05:39

Hej, har följt din blogg i typ evigheter... tänkte fråga vad det är för UTB du ska läsa. Främst för att jag själv är i "branchen" och kollat Utb's i både Umeå, Gammelkroppa, Skinnskatteberg och Uppsala Utan att ha en möjlighet att ta mig in trots lång erfarenhet typ snart 9år i Yrket.

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-27 21:02:41

Se där! skoj, är du nån jag känner?:) Jag har börjat på linneuniversitetet,skog och trä programmet. 3 år på distans. Verkar vara ett bra program med engagerade lärare och bra upplägg!

Postat av: //E

Publicerad 2014-08-27 22:29:50

Japp, Jag skulle tro att du vet vem jag är i varje fall. Vi gick paralellklass i nian och samma franska grupp ;). Kommer från en grannby som börjar på S. Ringer det en klocka? :) ;) Intressant UTB, Var in och läste om den på nätet och det verkar vara många ämnen som jag läste på gymnasiet. Samt som jag senare spets-utb:at mig inom genom mitt nuvarande yrke.
Vad är dina planer efter studierna?

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-28 20:36:24

Ah då vet Jag vem du e:) nej jag har inte bestämt vad jag vill jobba med efter detta, jag tänker att det ger sig med tiden! Vart jobbar du nu då?

Postat av: //E

Publicerad 2014-08-30 18:20:00

Jag jobbar som virkesmätare på ett Sågverk nordväst om stan. Jag valde virkesmätning som individuellt val på gymnasiet (Gick Transport inriktning Skog) och på den vägen är det...
Håller dock på att läsa några ämnen som jag inte har nu då jag tänkte söka högskola i oktober. Vad det blir har jag dock inte bestämt än.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela