Saur

flyttfronten mkt nytt.

Publicerad 2012-02-24 20:51:50 i Allmänt,

Japp då har vi flyttat in i vita huset och det känns ju givetvis väldigt gött att slippa frysa om fötterna när man går upp ur sängen/går ut från duschen/går ner ifrån soffan, ja de känns bra att sätta fötterna på ett vaaaarmt och skönt golv helt enkelt, sen att det är djäkulskt fräscht och att vi har varmvatten och att det är så jäkulskt fint är ju också en bonus:)

Köttgrytan står på spisen och i morgon är det tävling, bara motionsklass för mig och Troja, för jag känner att det kan bli lite väl tufft med 2 mil pulka på södra när Troja har det nog så kämpigt med 100 meter pulka i koppel på lägdan, så vi kör motion i morgon och riktigt DM-lin körning på söndag, ska bli himla skoj att tävla, i af om de är snabba spår och Troja på hugget! Jag är ju i allafall himla på, förra helgen bestämde jag och Cecilia oss i sista minuten för att köra njurunda runt, och det var ett klokt val så här i efterhand, jag kom in på en härlig 4 plats ( japp mycket nöjd med de), och det var så klart en booost för oline angelica saur, känner mig som en riktig skidåkare (sist jag kände så  var jag väl 10år och osnuten) så i dag när jag tog mig friheten att smita i från jobbet och in på teamsportia och hittade en blå craft tävlingsdräkt så slog jag till!! Okej att tävlingssäsongen i princip är över (ja och det var halva priset på tröjan)men det kommer ju flera år:) och än så hägrar årets viktigaste tävling vindelälvsdraget v.11!! (och i nu helgen då förstås!)

Jaha, annars jobbar jag 10000% och åker lite skidor om kvällarna, mycket mer hinns inte med! Men jag ser slutet på vintern (på gott och ont) efter vecka 13 är det slut på cirkusen...eller ja, de beror ju på....kanske blir en fjälltur till påsk, det hade varit nice, men efter vecka 15 så är det slut på de skojiga, då börjar hundgårdsbygget, staketbygget, trädgårdslandsodlingen...ja hej och hå vad skoj man kan ha bara man hittar på.


Hur man får en schysst bild på fjället..


Hupp, ja vi ställer väl upp oss då, zeus kom hit.

jaa koooooooom dåååå zeus!!!

Lite hjälp på traven behöver han, hepp och hå!

Såja! Okej jaggen får också vara med!

Och titta in i kameran, le!! och så ska de se ut...mm, snygg häck zeus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela