Saur

lördagsmys i pannlampansken..

Publicerad 2011-11-26 18:43:09 i Allmänt,

Jodå!
Pannlampan är på och Muse rullar i öronen, i dag har jag jobbat, kanonskoj, mycket folk, många trevliga själar som ville shoppa loss, både bränslepellets, foder, kattmat och hovkratsar! Inte en lugn stund! Eftersom jag var uppe i varv när jag kom hem så tjyvstartade jag en slice på pizzan och sen började operation bastufix! Städa lite (okej det var kanske det jag gjorde minst, sopade några kvastskaftstag i af) hugga ved, (de gick bättre, tänk er kate winslet i titanic...x100000) spika upp en lyckta i taket, städa ur allt gammal sommarbråte, fylla verlåren med ved, fixa tändstickor och värmeljust inför vintermyset, ELDA! och nu är bastun varm och skön! Hundarnaslashmonstrerna jobbade med mig, eller emot, dom tyckte med, jag tyckte emot, dom hjälpte till med vedpinnarna, dom hejjade/skällade konstant, dom tycker att pannlampa på huve betyder "nu springer vi utav bara satan i skogen" och tyckte att uppvärmingen på gården var onöööödigt lång, vad dom inte visste var att det inte skulle bli nån happyspingafortiskogenending, men dom fick hänga med en sväng ner till vita huset som plåster på såren, där fanns det två öl i kylskåpet, nu finns det två öl i bastun, hör liksom till en "vinter" bastu premiär.
Så om bara min kära sambo behagar att lämna kossorna och komma hem så kör vi! Sen blir det happyadvent på annersia hos E&M! glögg, pepparkakor, russin...mums.


annars så tycker jag att de är dax för den där snön att komma nu!!
Nästa helg är det dags för draghundsläger i bruksvallarna, vore som skoj att ha något att åka på...

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela