Saur

morgonbestyr..

Publicerad 2009-09-30 13:13:50 i Allmänt,

Mina mornar, eller förmiddagar, ser oftast likadana ut, jag kliver upp vid tolv, efter att ha snoozat i en eller kanske två timmar, lägger mig på soffan, klickar upp facebook, behöver inte logga in eftersom jag aldrig loggar ut, funderar länge på vad jag ska äta och känner att om jag kokar en kastrull med gröt så kommer jag inte att hålla mig mätt på de resten av dagen, köttbullar äter jag var dag och baconen bränner jag alltid så hårt att de bara smakar just bränt, nudlar med ägg är helt ok men mättar så där och syrran säger ju att ett paket nudlar är lika mycket mat som en påse chips...lägger ner matplanerna för en stund och börjar bloggläsandet, det tar sin tid, klockan blir 13.00 och magen börjar göra sig påmind om att den är hungrig, jag ignorerar, halv två är magen riktigt förbannad, den vill ha mat, jag ger mig....i dag blir det brända bacon, igen.

Okej, över till mer värdsliga saker.
Hörde på radion i går att fågelskådarförbundet vill införa en lag om att alla katter i norge måste gå i koppel, möjligtvis kan dom få ha en bjällra runt halsen, eller springa i en löparlina utanför huset, varför?
haha, jo för tillsamans så dödar norges katter runt 500 000 småfåglar per år och småfågelsälskarna är oroliga.
Jag vet inte vad jag ska säga, stor debatt råder i norgemagasinet mellan 18.00 och 19.00, inte konstigt att de är krig i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela